צור קשר לפרטים נוספים



קבל ייעוץ עכשיו
03-5610605
Office@dorot.net

אובדן כושר עבודה

החיים מזמנים לנו הפתעות בלתי נעימות לפעמים, ואחת מהן היא אובדן כושר עבודה. מבחינת ביטוחים וכיסויים ישנם שני סוגי אובדן כושר – אובדן כושר חלקי ואובדן כושר מלא. כאשר האדם מאבד את כושר העבודה שלו באופן חלקי, הוא יכול לאבד את היכולת לעבוד בעבודה המתאימה לו לפי הכשרתו, או שהוא עדיין ממשיך לעבוד אך בהיקפי משרה נמוכים מקודם. כאשר האדם מאבד את כושר העבודה באופן מלא, הוא לא יוכל לעבוד כלל, והוא זכאי לקבל קצבה של 75% ומעלה מכלל שכרו.

פיצויי אובדן כושר עבודה – איך משיגים אותם

אלה כמה דגשים שיכולים לעזור למבוטח לברר לגבי הזכאות לאובדן כושר העבודה:

  • לבדוק את תקופת ההמתנה – תקופת המתנה היא תקופה שבה המבוטח אינו רשאי לקבל פיצויים על אובדן כושר עבודתו – החל מפציעתו ועד לתאריך שבו מתחיל המבוטח לקבל את הכסף. מומלץ לבדוק את תקופת ההמתנה החלה על כל עובד כדי להבטיח את קבלת הכספים גם בתקופה שבה העובד הפצוע אינו מסוגל להתפרנס למחייתו.
  • ביטוחים מתנגשים – לעתים הכסף שמקבל המבוטח מהביטוח הלאומי מתקזז לנוכח הכסף שהוא מקבל עבור ביטוח אובדן כושר עבודה. כדאי להיוועץ עם סוכן ביטוח או יועץ פיננסי לגבי סכום הקיזוז והאם מדובר בסכום מזערי.
  • לא להסתיר את המצב הבריאותי – לפעמים המבוטחים מנסים להסתיר בעיה רפואית כלשהי בעת מילוי שאלון רפואי, משום שהם חוששים כי הם לא יהיו זכאים לכספי ביטוח זה או אחר. הסתרת המידע הרפואי עלולה להיות בעייתית במקרה של אובדן כושר העבודה, מכיוון שחברת הביטוח עשויה להסיר מעצמה את האחריות על המבוטח בגין הסתרת מידע רפואי חיוני. 
  • לעקוב אחר סכום הביטוח – חשוב לוודא כי בפוליסת אובדן כושר העבודה שלכם סכום הביטוח הוא 75% ומעלה מכלל ההכנסות החודשיות שלכם.

דורותנט – אתך בכל מצב

אובדן כושר עבודה יכול לקרות לכל אחד, וכשזה קורה אינכם צריכים להתמודד עם המצב לבד. חברת דורותנט מסייעת לעובדים לעמוד על זכויותיהם מול חברות הביטוח, והיא דוגלת בשקיפות מלאה כלפי השכיר. כמו כן, הצוות של דורותנט מקל על עבודתם של המעסיקים ודואג לעדכן אותם לגבי שינויים ותקנות משמעותיים שיצאו מבית משרד האוצר, כדי להבטיח שהמעסיקים יפעלו בהתאם לחוק. 

אובדן כושר עבודה

קידום אתרים אורגני קידום אתרים אורגני